Gymboll = bra träning.

Ja, ni som känner mig vet att jag inte är en människa som rör på mig mer än nödvändigt.
Träning är inte riktigt min grej.
Även fast jag vet att det är bra för hälsan.
Men jag har någon mental spärr som säger att träning bara är skit tråkigt.
Och man måste tycka att något är kul för att göra det.
Men jag ska försöka börja ta promenader ett par ggr i veckan.
Jag får börja med lite i taget :)
När jag känner för att ta tag i saken dvs.

Men iaf, till det jag skulle komma till!
Jag köpte en gymboll från Casall för ett tag sen.
Den har mest legat i ett hörn i vardagsrummet som prydnad tills ikväll..
Jag tänkte att jag måste prova den, skulle vara ett väldigt onödigt inköp annars.

Jag började med att sätta mig på bollen, lyfta upp fötterna från golvet och försöka hålla balansen.
Det gick bra till en början..
Jag satt på den och kunde hålla balansen och tänkte, hru svårt kan det va?
Sen ramlade jag självklart av bollen och slog i rumpan i golvet.
Tur att ingen är hemma och kunde se mig.
Efter det testade jag på lite andra rörelser.
Jag blev imponerad över hur mycket det kändes i magen medans jag gjorde situps tex.
Så jag ska nog inte fortsätta att använda bollen som en prydnadsgrej.
Jag menar, den är inte direkt snygg så den borde användas till något bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0